Pieskovačka na disky potrebuje vhodné abrazivo
Keby sme sa pýtali odborníkov v autoservisoch, aké diely bývajú v automobiloch najviac opotrebované, a vyžadujú výmenu alebo opravu, okrem remeníc, gufier, tesnení a ďalších podobných mäkkých častí z plastu alebo z gumy by to bol predovšetkým podvozok, kolesá a pneumatiky. Kolesá a podvozok totiž v automobiloch prichádzajú do priameho kontaktu s vozovkou a stretávajú sa tu nielen s asfaltovým, čadičovým, žulovým alebo betónovým povrchom, ale aj s drobným štrkom a kameňmi, ktoré od pneumatík odlietavajú a spôsobujú rôzne odreniny či otlaky.
Kontakt s kamienkami na ceste je pre podvozok niekedy aj veľmi deštruktívny a k deštrukcii dochádza aj u diskov kolies. Oceľové disky sú navyše extrémne zaťažované koróziou a je to jedna zo súčiastok v aute, ktorá je pokrytá súvislou vrstvou korózie medzi prvými. Aby sme zbavili korózie, mastnoty, zvyškov farieb a ďalších nečistôt disky kolies, potrebujeme ich podrobiť dôkladnej očiste, najlepšie pieskovačkou na disky. Pieskovanie sa tiež nazýva tryskanie a je to technológia ľudstvu známa mnoho rokov. Funguje tak, že sa na povrch tryskanej súčiastky alebo iného predmetu, napríklad stavebnej konštrukcie, vháňa pod tlakom abrazívne médium. Potrebný tlak média zaisťuje kompresor a najčastejším abrazívom je kremičitý piesok.
Na pieskovanie sa okrem piesku využíva aj balotina, oceľová drvina, oceľové granule alebo liatinové granule. Odlišnosti jednotlivých abrazívnych materiálov spočívajú v ich vlastnostiach, tvrdosti a veľkosti zŕn, tým pádom sa niektoré abrazivo použije na hrubé odstránenie nečistôt a iné sa hodí iba na začisťovacie finálne operácie, aby bol povrch patrične lesklý a hladký.
Pri pieskovaní diskov kolies teda tiež záleží na tom, aké abrazivo použijete, niektoré sa viac hodia na odstránenie veľkých plátov korózie, iné na elimináciu starých farieb, vazelíny, oleje a pod. Pieskovanie je teda procedúra, ktorá vyžaduje technické znalosti, zručnosti a hodnotné praktické skúsenosti.